Gesponsord door:

Logo Kemps.jpg

Paul van Gulick

​

Het JeroenBosch Koor staat sinds 1988 onder leiding van dirigent/componist Paul van Gulick. Paul van Gulick (Eindhoven, 19 april 1956) is componist en dirigent. Muziek is voor hem een communicatiemiddel bij uitstek om bruggen te slaan tussen verschillende culturen.

Als componist is hij autodidact. Een belangrijke wending in zijn componeerstijl vond plaats rond 1999, door zijn contacten met Russische musici als Iwan Shpiller, Vera Baranova, Svetlana Voitkevitch, Tatiana Korotkova en Igor Fleisher. Hij had het gevoel weer thuis te zijn na allerlei omzwervingen en wist hoe zijn muziek zou moeten klinken. Melodie, harmonie en emotie kregen een vanzelfsprekende plaats binnen zijn composities.

Schermafbeelding 2021-01-29 om 18.47.37.

Marlous Nypels

​

Het JeroenBosch Koor wordt sinds 2000 muzikaal begeleid door repetitor Marlous Nypels. Na haar afstuderen aan het Conservatorium is Marlous gestart met haar Pianostudio in Tilburg. Hier werkt ze als docente met leerlingen in alle leeftijdscategorieën. Naast het lesgeven organiseert Marlous vele activiteiten waaronder concerten voor haar leerlingen in Theaters te Tilburg, geeft ze workshops 'samenspelen' in verschillende pianozaken en verzorgt ze studiedagen voor collega pianodocenten.
In januari 2014 werkte Marlous mee aan de familievoorstelling 'De Oosterse Prinses' in de Concertzaal te Tilburg.

Sinds 2008 vormt zij een duo met Diana de Ruijter onder de naam Ladies Keys. Zij is vaste pianiste van singer/songwriter Daniëlle van den Hurck onder de naam 11 Eleven en begeleidt wisselende projectkoren en solisten.
Naast het JeroenBosch Koor is Marlous ook vaste begeleidster van het Princenhage's Mannenkoor te Breda.