Word vriend!

Geniet u liever van ons koor door te komen luisteren met daarbij een VIP behandeling, dan kunt u ons jaarlijks voor een bedrag van  € 35,- sponsoren (maar meer mag ook). Dat doet u door vriend te worden van het JeroenBosch Koor. U ontvangt dan van ons een vooraankondiging van een concert, u krijgt korting op een kaartje en wij reserveren voor u een mooie zitplaats.

​

Meld je hier aan!

Gesponsord door:

logo pumpke.jpg
logo vzb.jpg
Schermafbeelding 2022-10-24 om 22.03.41.png
JBK sponsor2022 boergondisch Logo_zwart jpg.jpg
Logo Kemps.jpg

HET KOOR

​

Iedere dinsdagavond repeteren we van 20.00 tot 22.00 uur in S.C.C. De Biechten, Vincent van Goghlaan 1, 5246 GA, 's-Hertogenbosch (Hintham).

Ons koor heeft een flink aantal leden, bijna 90, zodat we kleine en grote koorwerken kunnen uitvoeren.

Het repertoire is gevarieerd en bestaat uit klassieke en moderne werken van o.a. Bach, Mozart, Van Gulick, Prokofiev, Rachmaninov, McCartney, Diepenbrock, Fauré, Chaplin, Gershwin, Bacharach, Verdi, Brahms, Elgar, Orff, Respighi.

Het koor heeft in 2013 deelgenomen aan de Stadsopera JHEROnimus.

Bij de muziekkeuze spelen vernieuwing en durf een belangrijke rol.

We streven ernaar onze concerten toegankelijk te maken voor een breed publiek.

Samenwerken in projecten met orkesten, lokale verenigingen, aankomende- en talentvolle (inter)nationale musici is een krachtige eigenschap van het koor.

Het koor staat onder de muzikale leiding van dirigent/ componist Paul van Gulick, met Marlous Nypels als repetitor/pianiste.

Voorzitter van het koor: Elise Beckers.

Lid zijn van ons koor betekent dezelfde ambitie delen, toewerken naar enkele concerten per jaar, nieuwe ontmoetingen en gezelligheid. Samen geven we inhoud aan het sociale karakter van de vereniging en het behoud van de goede sfeer.

We combineren plezier, ambitie en muzikale mogelijkheden om op zo hoog mogelijk niveau van noten muziek te maken.

Actief genieten van muziek wordt gecombineerd met het ondersteunen van charitatieve doelen.

Belangstelling?

Neem gerust eens vrijblijvend plaats bij een repetitie om te luisteren of mee te doen en de sfeer te komen proeven. Voor een welkome ontvangst wordt gezorgd.

Bij CONTACT kunt u zich melden en ook nadere informatie opvragen.

Wilt u graag meer weten over de muziek die het koor zoal heeft uitgevoerd? Kijk dan in het overzicht KOORHISTORIE.

Website 3.gif